spot_img

Ako ožívajú obrázky vo vašom prehliadači vďaka Microsoft Edge

Ak patríte k 158 miliónom používateľov prehliadača Microsoft Edge, možno ste si všimli, že sa na zobrazovaných obrázkoch niečo zmenilo.

Má to zaujímavý dôvod. Spoločnosť Microsoft začala používať umelú inteligenciu (AI) na doostrenie alebo „zvýšenie rozlíšenia“ obrázkov s nízkym rozlíšením, na ktoré natrafíte pri surfovaní po internete.

Táto technológia s veľkolepo znejúcim názvom Turing Image Super Resolution Engine sa začala prejavovať a čoskoro sa stane bežnou súčasťou prehliadača ME.

Dnešné nástroje na zvýšenie rozlíšenia

Nový engine je najnovšou z dlhého radu technológií na zvyšovanie rozlíšenia, vrátane napríklad Super Resolution od spoločnosti Adobe Lightroom, ktorá umožňuje zvýšiť rozlíšenie z 12 na 48 megapixelov, aby ste si mohli vytlačiť väčšie formáty.

Web dnes ponúka aj celý rad služieb, ktoré umožňujú zvýšenie rozlíšenia. Jednou z nich je Gigapixel od spoločnosti Topazlab, kde noví používatelia môžu vyskúšať bezplatnú skúšobnú verziu.

Ako jedna z desiatok online spoločností, ktoré výmenou za vaše údaje rozdávajú niečo zadarmo – spomeňte si na noviny s ponukou čítania zadarmo alebo online kasína, kde dostanete bonusy bez vkladu – spoločnosť Topazlab jednoznačne má záujem o zákazníka, no s jej nástrojom umelej inteligencie už môžete nahliadnuť aj do budúcnosti.

Vďaka umelej inteligencii, ktorá ho „naučila“ milióny vzorových obrázkov, nástroj vie, ako majú vyzerať fotorealistické detaily. Používateľ teda môže prirodzene zvýšiť rozlíšenie a kvalitu fotografie bez ohľadu na typ obrázka.

Zatiaľ čo v minulosti vyzeral nekvalitný obrázok pri rozšírení jednoducho horšie, tento nástroj ho doostrí, doladí a zväčší jeho veľkosť.

V čom sa produkt spoločnosti Microsoft líši od iných

Turingov engine spoločnosti Microsoft využíva túto technológiu v prehliadačoch. Zatiaľ čo nástroje ako Gigapixel sú určené na tlač obrázkov, Turingov engine môžete používať prostredníctvom prehliadača Edge, kde sa zrnité obrázky s nízkym rozlíšením zobrazia pri surfovaní s oveľa väčšou jasnosťou.

Túto technológiu ste už mohli vidieť v službe Bing Maps. Vezmite si odtiaľ ľubovoľnú satelitnú snímku a porovnajte ju s mapami Google, napríklad s katedrálou La Sagrada Familia v Barcelone. Obrázok má v službe Bing často lepšiu kvalitu.

Rozdiel vyplýva z toho, že nástroj robí dve veci: po prvé, zachováva čo najväčšie rozlíšenie pri rozširovaní obrázka a po druhé, čistí „šum“, ktorý vzniká pri zväčšovaní.

Spoločnosť Microsoft používa na škálovanie obrázkov na webe sieť Content Delivery Networks (CDN) kde sa populárne obrázky ukladajú do vyrovnávacej pamäte v blízkosti používateľa, takže je pravdepodobnejšie, že na ne pri prehliadaní narazí.

To síce znamená, že nie každému obrázku špeciálna úprava pomôže, ale zároveň to znamená, že s postupom času bude čoraz bežnejšia.

Ako vyzerá budúcnosť

Vylepšovanie obrázkov v prehliadači s cieľom spríjemniť surfovanie je len vrcholom ľadovca: čoskoro uvidíme túto prelomovú technológiu umelej inteligencie v niekoľkých ďalších oblastiach.

V oblasti bezpečnosti budú kamery vybavené týmto softvérom čoskoro schopné zaostriť a doladiť aj tie najzrnitejšie zábery, aby bolo možné identifikovať teroristov a iných nebezpečných zločincov.

Aj grafika videohier by mohla zaznamenať obrovské zlepšenie vďaka fotograficky realistickým detailom pridaným do akčných sekvencií, aby hra pre hráča skutočne ožila. Spoločnosť Nvidia ju už využíva so svojou technológiou DLSS (Deep Learning Super Sampling), ktorá umožňuje výstup 4K z renderovania v kvalite nižšej ako HD a zároveň znižuje záťaž GRU.

Vo svojom fotoaparáte sa možno dočkáte záznamu obrazu v rozlíšení 1080p s oveľa lepším dynamickým rozsahom a reprodukciou farieb s možnosťou zvýšenia rozlíšenia na 4K.

Túto technológiu by už čoskoro mohol začať využívať aj Netflix, aby zvýšil rozlíšenie obrazovky a pomohol spustiť novú éru ultrarealistického televízneho a filmového obsahu.

Pokiaľ ide o obrazové nástroje s umelou inteligenciou, budúcnosť je už tu a môže navždy zmeniť náš pohľad na svet.

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články