spot_img

Top online marketingové trendy pre rok 2023

Online marketing sa neustále vyvíja a aj tento rok môžeme očakávať niekoľko nových trendov. Tie sa často odvíjajú od aktualizácií algoritmu Google.

Najnovšie aktualizácie možno rozdeliť do troch kategórií: 

Základné aktualizácie: Sú zamerané na zlepšenie a zvýšenie bezpečnosti vyhľadávania.

Užitočný obsah: Aktualizácie, ktoré sa týkajú obsahu, napr.: aktualizácie vydané s cieľom urobiť výsledky vyhľadávania užitočnými a relevantnými. 

Používateľský zážitok: Aktualizácie vydané s cieľom zlepšiť používateľský zážitok vo všetkých zariadeniach. 

Je jasné, že Google naďalej uprednostňuje spokojnosť používateľov. Aby ste boli naďalej úspešní, musíte sa aktualizáciám prispôsobiť.

Long-tail kľúčové slová 

Long-tail kľúčové slová, sú dlhšie a konkrétnejšie frázy zložené z troch a viacerých slov. Používatelia ich zvyknú vyhľadávať, keď sa už blížia k nákupu alebo rezervácii služby, alebo keď používajú hlasové vyhľadávanie. 

Vysvetlíme si to v jednoduchosti. Ak si používateľ chce zistiť informácie o produkte, jednoducho vyhľadá len názov produktu, napríklad „bieliace pásiky“. No ak už chce prejsť k samotnej kúpe, jeho dopyt bude pravdepodobne vo forme long-tail kľúčového slova, napríklad „šetrné bieliace pásiky na zuby lacno“. Ak sa váš web zobrazí ako jeden z prvých pri zadaní takejto frázy, je pravdepodobnejšie, že si zákazník zvolí práve vás.

Prispôsobenie obsahu používateľom

Spotrebitelia vyhľadávajú informácie na základe svojich záujmov, polohy a vyhľadávacieho zámeru. Obľubujú dôveryhodné lokálne značky, ktoré pre nich spravia niečo viac. Na vašej stránke by mali nájsť nielen ponuky, produkty a akcie. Je dôležité, aby navštívili vaše stránky aj pred samostatným nákupom.

Vysvetlíme si to na príklade. Ste pracovná zdravotná služba a ponúkate služby ako GDPR a BOZP. Ak používateľ zadá dopyt „pracovná zdravotná služba dohľad“ mal by nájsť ponuku vašich služieb. No ak zadá dopyt „prečo potrebujem GDPR“ a vy nemáte stránku s odpoveďami na najčastejšie otázky, váš web nenájde. Preto je potrebné myslieť na všetky scenáre a docieliť, aby potencionálny zákazníci vašu stránku našli. Prispôsobte tomu svoj obsah.

Marketing pomocou influencerov

Pred pár rokmi veľa z nás ani netušilo, kto je influencer. Dnes už tento typ marketingu rýchlo rastie. Veľké percento potencionálnych zákazníkov trávi aj niekoľko hodín denne na sociálnych sieťach. Spotrebitelia si pred nákupom vyhľadávajú informácie a sledujú názory influencerov a dôverujú im. Ak chcete zostať relevantní aj v roku 2023, oslovte influencerov, ktorí sa stotožňujú s vašou značkou a využite toto nové odvetvie online marketingu.

Ak ste vo svete online marketingu noví, oslovte spoločnosť, ktorá ponúka marketingové poradenstvo.

Foto: elements.envato.com

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články