Obsahový marketing je marketingová stratégia používaná na pritiahnutie, angažovanie a udržanie publika vytváraním a zdieľaním relevantných článkov, videí, podcastov a iných médií. Tento prístup vytvára odbornosť, propaguje povedomie o značke a udržuje vašu firmu v mysliach zákazníkov v čase, keď je čas kúpiť to, čo ponúkate. Stratégia obsahového marketingu etablovaní váš brand ako myšlienkového lídra, zvyšuje dôveru medzi vašim publikom tým, že vytvára a distribuuje obsah rôznymi spôsobmi. Obsahový marketing je typom inbound marketingu, ktorý priťahuje zákazníkov a buduje lojalitu, čím je efektívny pre udržanie zákazníkov.
Definícia obsahového marketingu: Čo je obsahový marketing?
Obsahový marketing je vytváranie a distribúcia relevantného, užitočného obsahu – blogy, bulletiny, white papers, príspevky na sociálnych médiách, e-maily, videá a podobne – pre súčasných a potenciálnych zákazníkov. Keď je to spravené správne, tento obsah prenáša odbornosť a jasne ukazuje, že spoločnosť si váži ľudí, ktorým predáva. Obsahový marketing v silnej miere využíva každá renomovaná marketingová agentúra pre propagáciu nie len svojich služieb.
Konzistentné používanie obsahového marketingu vytvára a udržiava vzťahy s vašimi potenciálnymi a existujúcimi zákazníkmi. Keď vaše publikum vníma vašu spoločnosť ako partnera, ktorý je záujem o ich úspech a cenným zdrojom rad a usmernenia, je pravdepodobnejšie, že vás zvolia v čase kúpy.
Prečo je content marketing dôležitý?
Content marketing je taktika, ktorá funguje a poskytuje konkurenčnú výhodu. Pozrite sa, čo hovoria údaje o content marketingu:
- Podniky s blogmi získavajú o 67% viac potenciálnych zákazníkov ako iné spoločnosti.
- 67% obchodných (B2B) marketerov hovorí, že B2B content marketing zvyšuje zapojenie a počet potenciálnych zákazníkov, ktorých generujú.
- 88% ľudí pripisuje značkovým videám to, že ich presvedčili o kúpe produktu alebo služby.
Content marketing prináša podnikom mnoho výhod. Pri správnom použití účinnej stratégie content marketingu môže:
- Zvýšiť online viditeľnosť.
Stratégia content marketingu vám môže pomôcť priťahovať viac zákazníkov a návštevníkov webových stránok, najmä keď ľudia neustále hľadajú riešenia svojich problémov. Ponúkanie vzdelávacieho a informatívneho obsahu o témach, ktoré ich zaujímajú, vám môže pomôcť zvýšiť online viditeľnosť prostredníctvom vášho webu alebo sociálnych mediálnych účtov.
- Generovať viac potenciálnych zákazníkov.
Pomocou content marketingu na generovanie návštevnosti môžete získať viac potenciálnych zákazníkov. Keďže vzdelávanie zákazníkov buduje dôveru a pomáha im cítiť sa pohodlnejšie pri nákupe od vašej spoločnosti, môžete generovať viac potenciálnych zákazníkov a začať budovať vzťahy s potenciálnymi kupcami.
- Posilniť lojalitu.
Vernosť je v marketingu a obchode kľúčová, pretože čím vernější sú vaši zákazníci, tým viac opakovaných nákupov uskutočnia. Ponúkanie obsahu, ktorý informuje spotrebiteľov, im môže pomôcť začať budovať dôveru vo vašu značku a vidieť vás ako lídra myslenia.
- Zlepšiť autoritu.
Vytváranie obsahu je ideálne na zlepšenie autority a stať sa lídrom myslenia vo vašej oblasti. Obsah vám nielen pomáha budovať dôveru, ale môže vašu značku pozícionovať ako najautoritatívnejšiu v konkrétnej téme.
Ako funguje obsahový marketing
Vaša spoločnosť môže využiť obsahový marketing na pritiahnutie potenciálnych zákazníkov, predstavenie prípadu pre váš produkt alebo službu, keď niekto skúma, čo kúpiť, a uzatvorenie predaja.
Na jeho efektívne využitie budete musieť poskytnúť správny obsah v každej fáze predajného cyklu – od povedomia cez zváženie až po nákup. Ak sa vám to zdá komplikované, nebojte sa: Prístup k obsahu takto v skutočnosti zjednodušuje proces. Tu je, ako spoločnosti využívajú obsahový marketing v každej fáze predajného cyklu na angažovanie a predaj.

Ako začať s obsahovým marketingom
Obsahový marketing sa môže zdať preplácaný, ale nemusí to byť. Úspešná kampaň obsahového marketingu by mala byť zvládnuteľná a udržateľná. Postupujte podľa týchto krokov, aby ste začali:
Identifikujte svoju cieľovú skupinu
Ak chcete vytvoriť obsah pre konkrétneho čitateľa, musíte mať jasnú predstavu o ich prioritách, výzvach a preferenciách. Ak máte podrobné popisy vašich rôznych segmentov, vyberte 1 alebo 2, pre ktoré budete písať. V opačnom prípade vytvorte profily vašich členov cieľovej skupiny a zákazníkov pred začatím.
Určte správne formáty
Správny formát zodpovedá fáze predajného cyklu, pre ktorú vytvárate obsah. Ďalším dôležitým zvážením je, aké formáty vám najlepšie pomôžu prezentovať hodnotu. Pre niektorých to môže byť video; pre iných kontrolný zoznam.
Cieľová skupina bude hodnotiť váš obsah podľa jeho kvality, a tak by to malo byť. Určte správny zdroj, interný alebo externý, na vytvorenie tohto diela. Bez ohľadu na to, kto ho vytvorí, najme profesionálneho korektora, aby predtým, ako niečo vyjde z dverí, skontroloval.
Určite, ako ho budete distribuovať
Budete obsah zverejňovať na svojom webe, poslať ho ľuďom e-mailom alebo ho vytlačiť pre podujatie? Začnite s „kde“ viete, že vaša cieľová skupina pravdepodobne bude, a vyberte formáty, ktoré dávajú zmysel. Napríklad, článok je logické zaslať e-mailom, kontrolný zoznam alebo pracovný hár je možné zverejniť na sociálnych médiách a sprievodca kupujúcich je dobrým následkom po prezentácii.
Vyberte udržateľný harmonogram
Keď už viete, kto sú vaši cieľoví čitatelia a aké sú najlepšie formáty pre každú fázu v predajnom cykle, vytvorte krátkodobý (3-6 mesiacov) plán. Ľahko je vypracovať plán obsahového marketingu, ktorý je príliš ambiciózny. Plán, ktorý navrhnete, by však mal obsahovať obsahové prvky, ktoré si môžete realisticky vytvoriť na základe vášho rozpočtu a zdrojov. Udržiavajte si prehľad o tom, ako dlho vám trvá vytvorenie každého kusu obsahu, aby ste si mohli tento čas zapracovať do vášho harmonogramu.
Dodržujte osvedčené postupy
Zaujímavý obsah je jasne napísaný a neobsahuje žargón, ktorý poznáte iba vy a vaši kolegovia. Mal by tiež obsahovať podrobné rady, ako na to. Krátky, relevantný, akčný kúsok obsahu je najlepší.