SEO sa už aj v našich končinách začína stávať často využívanou marketingovou zbraňou. Nie každý však tomu chápe.
Každá kvalitná SEO agentúra vám musí poskytnúť nie len dostatočné SEO služby, ale vás aj poučiť o celej problematike. Mnohí ľudia sa totiž pustia do rôznych postupov tohto typu, akým je napríklad obsahový marketing, ešte skôr ako sa dostanú k odpovediam na týchto 15 najčastejších otázok.
- Čo znamená skratka SEO? Ide o skratku pre optimalizáciu pre vyhľadávače.
- Čo je SEO? Optimalizácia pre vyhľadávače je efektívna metóda na zvýšenie organického hodnotenia vášho webu v rôznych vyhľadávacích nástrojoch. Hlavne v rámci Google.
- Aké sú hlavné výhody SEO? Ľudia sa v tejto dobe pri pomoci s hľadaním rôznych tovarov či služieb najčastejšie obracajú na vyhľadávač Google. A v rámci neho teda musíte byť dostatočne viditeľní.
- Aké sú piliere SEO? Poznáme ich štyri – technické, Off-page, On-page a a Content SEO.
- Aký je účel odkazov v rámci SEO? Externé spätné odkazy slúžia na zlepšenie vášho off-page SEO. Využívajú sa aj interne na prepojene stánok na vašom webe.
- Čo sú to SEO firmy? Pomáhajú iným spoločnostiam a ich webom zobraziť sa na čo najvyšších priečkach v internetových vyhľadávačoch, najmä teda v rámci Google.
- Koľko stojí SEO? Všetko závisí od potreby vašej spoločnosti. Niekedy stačí jednorazový poplatok, v iných prípadoch je vhodné postupovať dlhodobejšie.
- Ako dlho trvá budovať SEO? Ide o dlhodobú investíciu s exponenciálnymi výsledkami. Je to síce možnosť vytvoriť množstvo jednorazových a rýchlych zmien, no je lepšie postupne pokračovať v zdokonaľovaní vašej SEO stratégie. Nech vás neprekvapí, že kvalitné SEO by svoje výsledky mohlo ukázať až po 6–12 mesiacoch.
- Potrebuje môj web SEO? Ide o naozaj vhodnú investíciu, ak chcete preraziť nie len v online svete. Či a ako môže byť tento krok prospešný, to vám vie v rámci SEO testu či analýzy určiť SEO agentúra. Sami však asi uvážite, že je prospešné byť v internetových vyhľadávačoch čo najvyššie.
- Prečo hneď neinvestovať do platenej reklamy? Teoreticky SEO môžete úplne preskočiť, no takto zabudnite na dlhodobé pozitívne výsledky vo vyhľadávačoch. Momentálna návštevnosť webu sa môže na chvíľu zvýšiť, no neskôr padnete možno aj ešte nižšie.
- Aký je rozdiel medzi PPC a SEO? Ide o dve jedinečné stratégie digitálneho marketingu, ktorých prepojenie je viac ako vhodné. PPC je plateným nástrojom na umiestnenie sa vysoko vo výsledkoch vyhľadávania pomocou vopred zaplatenej reklamy na určitý čas. SEO naopak zlepší vaše hodnotenie v organickom vyhľadávaní.
- Ako vyhľadávače hodnotia weby? Musíte pochopiť ich pravidlá. Ide o neustále sa vyvíjajúci algoritmus, ktorému treba váš web pravidelne prispôsobiť. Dôležité je správne zvoliť kľúčové frázy a popri tom ponúknuť aj relevantný text.
- Ako fungujú internetové vyhľadávače? Postupne prehľadajú miliardy stránok, až kým nájdu tie, ktoré obsahujú hľadaný výraz. Kľúčom pre úspech je získať v ich svete viditeľnosť. A na to slúži SEO.
- Čo je autorita domény? Ide o schopnosť webu dostať sa vo vyhľadávači na čo najvyššie priečky. Hodnota sa pohybuje medzi 0 a 100. Všetko nad 60 môžete považovať za vynikajúci výsledok.
- Ako v rámci SEO pomôžu odkazy? Externé odkazy pomáhajú zlepšiť off-page SEO. Ak sa na váš web budú relevantne odkazovať iné stránky, pomôže vám to stúpať v hierarchii vyhľadávačov. Využiť ich môžete aj na prepojenie stránok na vašom webe (interné odkazy).